2015. július 28., kedd

A SZÖG A ZSÁKBÓL

Vasárnap 23 óra előtt pár perccel kaptam egy üzenetet a Faszbúkon. Estilla küldte, és azt írta benne, hogy hétfőtől mehetek dolgozni.
10:22-kor értem a HU elé. Krisz törölgette az asztalokat a Piknik Placc előtt. Üdvözlés, kézfogás, megkérdezi:
- Dolgozni jöttél?
- Igen. Egy hét kihagyás után már ideje lesz.
- Az jó, mert a ConWork-os vécésem már ott van.
Odébb húzódtam, mint a hagymaszag, és felhívtam Estillát. Azt mondta, valószínűleg a diák hazamegy, és én maradok, de beszéljem meg a Turi Lacival. Na, ez a hét is jól kezdődik!
11-ig ültem a dohányzóban - ez ott van "hátul", ahol "ebédelni" is szoktunk 5 után -, de Laci sehol. Hát mi a fene van már? Újra bementem érdeklődni az irodába, és kiderült, hogy már bent van, nézzem meg a vendégtérben. Elöl jött be, nem a portán.

Ott szívta a cigarettáját, ahol a pincérek szoktak állni. Lepasszolt a Kriszhez, hogy ő küldje haza a diákot. Na, mondom, az nekem egy harmincperces feladat lesz.
Bementem a klotyóba. A bejáratnál ott ült egy lány és a telefonját tapogatta. Kajla fülei voltak, de szépen mosolygott. Mondom neki, hogy mi van, és bementem pisilni. Közben megjelent Krisz is, szerintem Laci üzent neki valahogy, és áttette a csajt a pohármosóba. Hát, ott dolgozni is kell néha, nem csak a telefont bizgeráni, de 800 Ft/óra fizetésért talán még az is belefér.

Kb. fél óra késéssel "nyitottam", de nem is jött addig senki. Szolid napnak nézett ki. Nem is baj, mert kuponok nincsenek, mind eltűnt állítólag. Ez nekem eléggé tudományos-fantasztikus, de hát kénytelen vagyok elfogadni, amit mondanak. Aki fizet két kilót, az a blokkal tudja igazolni, hogy 200 Ft árkedvezményre jogosult.
Viszont 6 helyen papírt kellett töltenem, mert kevés volt, cserében az összes kéztörlő doboza tele volt (3-3 csomag volt bennük), alig lehetett kihúzni őket, cafatokban jöttek ki. A szappanok lefogyva, volt olyan tartó, amiben kb. 1 cm szappan volt! Összesen 8 izzó volt kiégve. Az ívek kitűnően látszottak a járólapokon, ahogy a koszos vizes mopot végighúzták az utolsó takarítás alkalmával. Nagyon elhagyatott benyomást keltett az egész hely!
Később esett, elég sokáig, és amikor abba hagyta, 6 körül bezártunk.

Na, aztán amikor bementem elszámolni, Estilla becsukta az ajtót, és közölte, hogy beszélni akar velem. Mondtam neki, hogy az jó lesz.
Tehát: a múlt héten azért voltunk C vágányon, mert ki akarták kísérletezni, másoknak mennyi a bevétele a vécén. Állítólag mindenkinek jobb volt, mint nekünk. Annyira, hogy Claude-ot nem is kívánják vissza, engem is csak azért tartottak meg, mert már olyan rég óta vagyok ott.
De hát valami ilyesmit mondott is Claude, csak szépen elfelejtettem. Odáig meg magamtól is eljutottam, hogy valamit talán felmérnek, csak nem tudtam, mit. Hát így utólag persze logikus, bár nincs igazuk, mert vagy sok kupont adsz el, vagy takarítasz. Nagyon nehéz megtalálni az egyensúlyt a kettő között - bár hét közben talán nincs akkora forgalom, hogy ez gondot jelentsen.
E. rámöntötte az egészet, mindent elmondott vagy nyolcszor ("Ez egy gazdasági társulás!"), nem is jutottam szóhoz mellette. Megpróbáltam megmagyarázni neki, hogy két éve május elsején azért volt szuperbevételem, mert mindenkitől könyörtelenül kértem a két kilót. Na de annyi időm sem volt, hogy bemenjek feltölteni a vécépapírtartókat! És hogy az Edit, aki huszonezer forintot csinált 15-én (amikor én lementem Akarattyára leégni), egy büdös szót nem beszél a magyaron kívül. Így lehet! Mert hiába jön a külföldi, hogy ő itt fogyaszt, ha ez nem érti. Mutogat a táblára, ahol 4 nyelven ki van írva az ár, vagy a gép kijelzőjére, és szerencsétlen ha be akar jutni a slózira, hát ki kell csengetnie a zsét.
Nekem meg nem olyan régen azt mondták, hogy ne zargassam a vendégeket, sokkal többet ér a háznak, ha fogyaszt az illető. Nesze!


Böngészem a holland munkalehetőségeket. Vannak...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése