2016. május 1., vasárnap

VÁLTÁS UTÁN, VÁLTÁS ELŐTT

Ma lesz az első vasárnap, hogy dolgozom. Ez azért jó, mert 100%-os pótlékot kapunk rá, vagyis kétszer annyit keresek, mintha csak hétköznap csinálnám. Csakhogy valami félreértés történt.
Hogy miféle, azt csak találgatni tudom. Ugyanis az Isabel-en, ami egy weboldal, és a beosztásunk azaz shift-ünk (váltás) van egész hétre feltüntetve, szerepel a vasárnap is. Ugyanúgy az sms-ben is, amit péntekenként kapunk az OTTO-tól. A listán azonban, amit este 8 és 9 között tesznek ki az egyik ház falára, nem vagyok rajta. Arra gondolok, hogy tele lenne a busz (mikrobuszról beszélünk, a vezetőével együtt 9 ülés van benne) és valakit ki kéne hagyni, és hát persze ne egy lengyelt hagyjunk már ki, hanem a magyart. És marhára meg lennék lepve, ha nem erről lenne szó.
Itt a házban a többiek általában heti 6-7 napot dolgoznak, de hát ők lengyelek! Hadd keressenek sok-sok pénzt!
Írtam egy sms-t annak a Kamil-nak (Chobrak), aki az OTTO irodában ül, illetve nem ül, mert szinte mindig kong az ürességtől a kis kalitka, bármikor megyek oda valamiért, szóval írtam neki, hogy mi az ábra, és visszaírta, hogy igen, ő is látja az Isabel-en, hogy be vagyok osztva, jöjjek csak, de fontos, hogy közöljem az itteni irodával is. (Pedig ő is lengyel.) Közöltem velük sms-ben, ugyanis az egész valamikor este 9 után volt, és nem hogy most, de napközben is ritka, mint a fehér Zorro, hogy ott ül valaki. Azt is írtam, hogy szóljanak a sofőrnek is. Na ők nem válaszoltak, úgyhogy most izgalmas a dolog. Délben, amikor a „sorakozó” lesz, ahogy én hívom, lesznek majd nagy meglepetések!

Váltás előtt vagyunk, erősen körvonalazódik már a költözésünk az itteni Kamil-lal és Kashával.
Ez, mint írtam, egy kaatsheuvel-i bungaló lenne, takkra olyan, mint Droomgaard-ban volt, csak nem ott, hanem egy másik telepen, de közel hozzá. Ezt – természetesen – egy lengyel iroda adja bérbe. Meglepődtem volna, ha oda nem tették volna be a lábukat!
Úgy néz ki, hogy csak egy hónap kauciót kell fizetni, meg valami 120 euró körül a közvetítési díjért. „Nézz szét! Mindenki leveszi a részét” - ahogy a Tankcsapda megénekelte még annak idején.

A civilizáció vége c. szám

Na és úgy lenne elosztva a dolog, mondja az én Kamil-om, hogy 1450 euró egyharmadát nekem kéne fizetnem, a kétharmadát meg majd ők a csajjal. De ha más nincs, Waalwijk-ban – persze szintén egy lengyelek által uralt iroda útján – kiveszek egy szobát, 250-ért már hirdetnek, és az közelebb is van a melóhelyhez.

Váltás történt a Vodafone-nál is. Először is megszüntették a sCool csomagomat, ami igencsak kedvező árfekvésű volt. (Naná, azért kellett megszüntetni!) Rábasztak a Bázis díjcsomagra. Felmentem a Voda oldalára, hogy megnézzem a percdíjakat, mert azt ugye elfelejtették megírni, de ott csak a Max csomagok voltak, ahogy egy (két?) hónappal ezelőtt is.
Ma nem voltam rest, az esti 11 órás kabaré ismétlést meghallgattam (meg fel is vettem, mert arra is képes a Radio Maximus programja), aztán a Himnuszt és a híreket is, de a sporthírekre kikapcsoltam és felhívtam a Vodát.
Aránylag hamar kapcsoltak. Egy pasival dumáltam, megérdeklődtem a dolgokat, és persze, hogy a Bázis a legdrágább! Egységesen (magyarul: a percdíj és az sms is) 59 forint. Szemben a sCool nem is tudom már, talán 29 forintjával. Hát dugjátok fel magatoknak! Ő, mint a többi telefonos kisasszony is, a Perc+ díjcsomagot ajánlotta, ami egy tizessel olcsóbb, de csak akkor lép életbe, ha minimum 2 rugót feltöltesz rá. Ha hármat, akkor 30 napig 30 froncsiért telefonálsz, és ha ötöt, akkor 25-ért.
De csak 30 napig! Aztán visszadob az alap 49-re, és ha ezt sokallod, újra töltened kell rá.
Kérdeztem, hogy nincs is más tarifacsomagjuk? De, a Max díjcsomag. És a kör bezárult!
Na jól van akkor, asszem az lesz, hogy hagyom a Bázison, úgysem telefonálok olyan sokat. Mi a fenének szervezzem meg mindig (de legalább egyszer), hogy Magyarországon töltsenek a telefonomra, én meg utaljam át euróban, ami majd forint alakban fog megérkezni stb. Ugyanis, mint az Idegenben blog olvasói oly jól tudják, egyszer R'damban töltöttem a SIM kártyámra, és nem is tudom, hány százalékot levont az összegből. Hát anyád!


Szóval itt tartunk. Délben valószínűleg lesz egy kis harc, és még az is lehet, hogy éjfél után is, amikor haza kell jönni, mert két sofőr is előszeretettel hurcolássza a nőjét. De majd beleülök az ölébe, és akkor nem lesz kedve többet eljönni velünk!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése