2015. december 9., szerda

LAZAC, KEX, MEG ILYENEK

Sikerült a mai napot is eltékozolnom.

Kétszer is volt, hogy pont akkor akartam a fürdőbe menni, amikor Arek volt kint, erre hallom a második alkalommal, hogy dumál a Bogárnak, a kurvá komunikácijá-t  hiányolja. Vártam egy kicsit, hogy biztos legyek benne, hogy kijött, és ismét elindultam, hogy kakáljak meg zuhanyozzak. Erre mondja a szlovák szerelmének, hogy fordítson.
Hogy itt emberek élnek (basszus, észre sem vettem!), és hogy én csak számítógépezek meg gubbasztok a szobában (vajon mi az a gub?), aztán egyszerre csak kijövök és zuhanyzok, meg fogat mosok...
Miért, mások hogy csinálják? Ja, biztos kiírják a Faszbúkra: "Nah jóvan, megyek azt kiszarom magam, meg fogat is mosok asszem, pá!" De nekem nincs otthon Internetem.
Vagy azt szeretné, hogy kint üljek a füstben, szívjam a nikotint, kátrányt meg THC-t, amit kilélegeznek, és beszéljem meg vele, hogy mikor használhatom a fürdőt? Haggyuk mán Ilonkát!

Délelőtt szinte semmit sem csináltam, délután naaagy nehezen felkerekedtem és bejöttem a városba, hogy internetezzek. Úgy pakoltam össze, hogy a Könyvtár zárása után ne kelljen hazamennem. Vettem némi kaját, de ezek nem szerepelnek az ajánlottak között: két doboz fasírtgolyócska. Az egyik nemtom milyen, a másik holland. Talán a fűszerezésben lehet a különbség, majd meglátjuk.
Ugyanis napok óta nincs az a tömlős lazacpástétom a Plus-ban. Nem tudom, mikorra várnak, nem is kérdeztem meg. Ha már bent vagyok, muszáj vennem valami kaját, így esett a választás ezekre a golyóbisokra.
Az ideiglenes kártyámat végre letiltották (nem mintha hiányzott volna!) az állandó helyett, amit ugye ki sem küldtek, vagy csak magától járt le, nem tudom, de még javában kitart a készpénz.

Mondtam a hajléktalant a Plus előtt? Nem?
Ez egy román srác, valószínűleg cigány, de hát annyi baj legyen. Hajléktalan újságot árul.
Igen kérem, Hollandiában van ilyen!
1.50 egy példány, a fele a terjesztőé. Adtam neki egy bélást. Amikor másodszor is belébotlottam, csak egy eurót kapott, de nem kértem lapot, mert láttam, hogy ez még ugyanaz.
Szóval ha minden rosszra fordul, hajléktalannak még elmehetek. Itt jobb dolgom lenne, mint Magyarországon, azt gyanítom, de inkább hadd ne próbáljam ki! Csak abban reménykedem, hogy nem a két nyikhaj meg a testes nő fog dönteni arról, januárban kiket tegyenek lapátra, hanem megkérdeznek még egypár floor managert, és esetleg ők kiállnak mellettem.

Na, aztán pillanatnyi ötlet alapján egy utcával hamarabb kanyarodtam le, és nézd csak, hát nem ott a piac?
Igen, mert a napokban jutott az eszembe, hogy érdekes módon itt nem láttam piacot. Persze hogy is láthattam volna, amikor szinte mindig ugyanazokon az útvonalakon közlekedem? Ha eddig nem botlottam belé, ezután sem fogok, hacsak le nem térek a járt utakról. És az Úr megmutatta!
Na nem egy nagy szám, nem akkora, mint Rotterdamban volt, de hát ez sokkal kisebb városka. Viszont vettem 10 pár zoknit 5 euróért. Jó, nem 100% pamut, csak 80, de ennyiért kifejezetten olcsó volt. Sötétszürke, úgyhogy ez jól illik a fekete melósgöncömhöz.
Aztán belefutottam egy halsütőbe, és végem is lett, mint a botnak.
Mert hogy imádom a halat!
De nem mindegyik jó nekem, és nem tanultam meg még mindig a holland nevüket, de azt tudom, hogy a zalm az a lazac, bár abból is a tengeri lenne a jó, de azt nem írják ki külön.
El tudod képzelni, hogy ott sütik a haldarabokat a forró olajban, és nekem csorog a nyálam? Persze, hogy el! És azt el tudod képzelni, hogy én sarkon fordulok és ott hagyom ezt a csodát? Hát én sem!
Megkérdeztem, hogy "Ready to eat" a lazac, vagy ki kell sütni előtte? Nyugodtan ehetem, így hát vettem egy darabot, kis híján 3 euró volt, de nem sajnáltam rá a pénzt. Nem tudtam eldönteni, hogy füstölt, sült, vagy mindkettő, talán csak egy rafinált pácba tették, és attól lett ilyen íze, de nagyon finom volt. Nem vitt rá a lélek, hogy nekiálljak a dugig tömött hátimban megkeresni a kenyeret, megettem magában, de így sajnos kevés volt. Jobb híján itt a Könyvtárban előszedtem a maradék kexemet, és utánaküldtem, így már elmúlt az éhségérzetem, és a jó ízek is sokáig maradhattak a számban.
A kezemen még mindig érzem az illatát.

Holnap-holnapután 13:30-tól este 8-ig szól a munkaidőm, a szombati napomat ma mondták le sms-ben. Ez nagyjából azt jelenti, hogy - hacsak nem leszek nagyon fitt és harcra kész - leghamarabb szombaton jövök ide, vasárnap meg mosok egyet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése