2015. december 31., csütörtök

SZILVESZTER

Hát eljött az év utolsó napja is! Már napok (inkább hetek) óta durrogtatják a petárdákat, tűzijátékokat. Tegnap a Könyvtárból hazafelé láttam is egy párat felröptetni. Szép volt.
Nem tettem fel blogot tegnap. Hivatalos dolgoknak próbáltam utánanézni, de a vége az volt, hogy „esse, asse”. Helyette letöltöttem A Frei dossziéból egy párat – azt hiszem, szépen lassan leszedem majd az összeset - meg 3 filmet, és otthon meg is néztem őket. Na nem nagy szám, Az Őrült Nők Ketrece. Az első részből arra emlékszem, amikor (ha valaki megnézi, 1:04:15-nél) Michel Serrault bejön öltönyben. Ugo Tognazzi és a filmbeli fia csak nézik, ahogy besétál, leül, és megpróbál férfiként viselkedni. Nem egészen két perc, de ezért a két percért én Oscart adtam volna!

A MyOtto weblapján van egy oldal, ahol a kollégák hozzászólása olvasható. Csak belekukkantottam, de csupa elégedetlen írás volt. Nem kaptak összesítőt, meg ilyenek. Nos, én kaptam, de ez 5 hétről szólt. Fogalmam sincs, hogy miért így számolnak, de legalább kaptam. Teljes november, és december első hete. Az hagyján, hogy hollandul van, mert a Google még lefordítaná, de tele van rövidítésekkel, amivel nem tudunk mit kezdeni.
A Deák Ferenc utcai társasház elszámolása ennél szegényebb volt részletekben, pedig ott több pénzről szólt. Valami ilyesmit kaptunk muterral: 1 423 972 forint = 1 423 972 forinttal. Aha. Kösz szépen! Persze Batári út úgy lopta meg a házat, ahogy csak bírta, és a végén, amikor az Immobilia, vagy hogy hívták azt a céget, amelyik megvette és felújította a Bécsi és a D. F. utcát, hozzánk is elért, úgy szállt ki, hogy kapott pármillió forintot, a másfél szobás helyett pedig két normális méretű lakást.
Az én elszámolásom természetesen ennél sokkal szerényebb. Mindjárt bele is megyünk a részletekbe.

Azt tudjátok, hogy az első három részlet, amit ezek hetenként utalnak, a MagNet-es magyar bankszámlámra jött. A negyedik már az ING-sre, egészen pontosan így kaptam oda pénzt:

dec 15. 114.38 Ez annyira nem kerek, hogy ez lehetett az a 30e Ft, amit én utaltam át saját magamnak a magyar számláról a hollandra.
dec 17.   90 Ez lesz az elszámolás.
dec 24. 120 Ez meg már a szokásos heti előleg szerintem.

Azt írtam, hogy szerintem megkaptam az elszámolást, mert jött egy olyan tétel, ami kevesebb, mint a szokásos. Hát az a 90 euró kellett hogy legyen. Már csak azért is, mert a MyOtto oldalán az öthetes elszámolás kelte december 15-e, így jelenhetett meg két nappal később a „maradék” kiküldése a számlámon.
És ezt írják:

Ledolgozott órák: 153.75 Ezért jár: € 1337.67
Szombati órák:         5.75 Ezért jár: €    75.04
Túlórák:                    2.50 Ezért jár: €    10.88
Ezt a 85.92-t a ledolgozott órákból vezetik le.

Adó, ami az alapból (1337.67-ből) lejön: € 167.40
Tehát marad €1170.27
De még jön a szállás, amit ők így részleteznek:

Ded. rent 347,72-
Ded. damage accomodation 50,00-
Ded nom contr Care Ins Ac 95,30-
Whk EE contr. Tot. 2,87-
Csak tudnám, mik ezek!
A 347.72 a sima bérlés. Na de damage accomodation? Nem rontottam el semmit! És a másik két tétel vajon mi lehet?
Miután levettek, mint a kalapot, a kifizetendő €674.38
Ebből levonnak erre:
Deduction advance payment 560,00-
ami nyilván a már kifizetett előlegeket jelenti (pedig azok sem érték el a 140-et!), tehát marad tisztán €114.38, amit át is utaltak az ING-s bankszámlámra.
És oda már kereken €90 eurónak érkezett meg. Magyarázza már meg valaki! Mert olyan tétel sem volt a bankszámlámon, hogy 24.38-at levettek volna kezelési költségnek. (Szép is lett volna!) Ha 114.38-at küldenek, az miért jelenik meg 90 képében??
De a szombati nappal is gond van, ugyanis 7 órától 15:40-ig az 8 óra 40 perc. És nem 5 és háromnegyed óra. (Ők 15 perces etapokban számolják az időt, hogy könnyebb legyen kiszámítani az órabért.) De itt lenyúltak 3 órát, ráadásul másfélszeres pénzen.
A többinek utána sem néztem.
Csoda így, hogy ennyi elégedetlen bejegyzés volt az oldalon?


Na de nézzünk vissza egy kicsit derűsebben erre az évre!
Hogy Magyarországon mi megy, azt inkább felejtsük el, majd ha elég erőt érzek magamban, megírom a Mikit. Viszont ahol ennyi náció összejön, ott a közös vécékben is érdekes dolgokra lehet bukkanni. Íme két gyöngyszem:

Here I sit broken harted
I came to shit but only farted

Ami magyar fordításban talán így nézne ki:

Itten ülök csalódottan
Szarni jöttem, de csak fingtam

Mire a válasz:

So what a hell
Sit here
Enjoy the smell

Ami így hangzana magyarul:

Mit akarsz hát?
Ülj itt
És élvezd az illatát

Még Karácsony előtt kaptam egy sms-t, aminek a hatására majdnem hazaindultam: Új elnöke van Magyarországnak!
De aztán újraolvastam, és úgy döntöttem, mégis maradok.

Kellemes Ünnepeket
kívánok Neked és
családodnak! Az új
évben is élvezd az
eddigi legjobb
hálózatunk minden
előnyét! Dr Beck
György. Vodafone
Magyarország elnöke

Szóval fel a fejjel, ez még nem a vég, lesz ennél sokkal, de sokkal szarabb is!

Ha otthon maradsz Magyarországon.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése